Ideální vysokozdvižný vozík


Vysokozdvižných vozíků je celá řada a pochybuji, že byste ještě nikdy žádný neviděli. Ale stejně jako jich existuje celá široká škála, je pravdou i to, že je tomu tak proto, že nejsou univerzálně použitelné, někam se více hodí takový, někam onaký.
Zkuste si třeba představit, že by se v uzavřeném skladu přemísťovala břemena s využitím nějakého toho vysokozdvižného vozíku na benzínový nebo dieselový pohon. Netrvalo by dlouho a zaměstnanci by se tam přiotrávili zplodinami.
červený vozík
A naopak – co by si počali někde na notně odlehlé stavbě s vysokozdvižným vozíkem na pohon elektrický, pokud by ho tam neměli jak touto energií „natankovat“, že? Vést nabíjecí kabel dlouhé kilometry daleko by bylo přinejmenším nepraktické.
Prostě všude se hodí něco. Ale z řad vysokozdvižných vozíků jsou zřejmě nejuniverzálnější přece jenom .
Takové vozíky se začaly vyrábět i u nás, a to ještě v dobách Československa, a v západočeském městě Ostrov u Stříbra se ve firmě Kion vyrábějí dodnes. A to nejen pro uživatele naše, ale i pro zahraniční, mimo evropských i asijské a americké. Protože zvedat něco do výše musí lidé všude.
vysokozdvižný vozík s krabicí
Zmíněná firma vyrobí takových vysokozdvižných vozíků asi čtyři až pět tisíc ročně, tedy nějakých čtyřiadvacet denně, a nejedná se v žádném případě o jediný model, nýbrž o celou řadu variant šitých přímo na míru tomu kterému odběrateli.
A že těch odběratelů je! Jenom namátkou – jde o průmyslové závody, lesníky, zemědělce a kdo ví, koho ještě. A každý z nich potřebuje něco trochu jiného. Nebo možná i výrazně jiného.
Zákazníci si sestavují to pravé pro sebe z mnoha variant, k dispozici jsou jim třeba tři stožáry pro zvedání palet, čtrnáct typů sedaček nebo klidně i kamerový systém, volit lze z různých délek a výkonů těchto strojů, nabízejí se různé druhy elektronické podpory. Něco z toho vyrábí pro zákazníky lidské ruce, něco je vyřešeno roboticky.
vysokozdvižný vozík u skladu
A když je vše hotovo, mohou se s takovým vozíkem prohánět zaměstnanci ve skladech zboží a v průmyslových podnicích, ale i lesníci a zemědělci, a to až čtrnáctikilometrovou rychlostí. Což by se sice nemuselo zdát zase až tak moc, ale vezmete-li v potaz, že se takové stroje pohybují v omezeném prostoru skladů nebo s těžkým nákladem po ne vždy ideálním terénu, je to vlastně až až.
A lidé se díky těmto vozíkům tolik nenadřou při zvedání a přemísťování břemen. Ani ti tam úplně dole.

About the Author

You may also like these

No Related Post