Každé webovky by měli mít nějakou úvodní stránku, pak obsahové stránky a nakonec stránku s kontaktními údaji. Do toho základního rámce pak můžete vložit další záležitosti. Třeba fotogalerie, mapy, odkazy nebo odpovědní formuláře. Pokud své stránky tvoříte přes některé administrativní rozhraní, který je na internetu v nabídce povícero, je práce na vytvoření webové prezentace docela jednoduchá. Stačí se zaregistrovat. To znamená vyplnit svůj kontaktní e-mail, vytvořit si heslo. Některé systémy požadují další informace, jako telefonní číslo nebo i jméno, případně korespondenční adresu.
Po úspěšné registraci vás administrátorské rozhraní vyzve k výběru šablony. Bude vám nabídnuta spousta různých druhů šablon, zaměřených na různé typy webových stránek. Většinou si můžete vybrat zaměření na osobní stránky, podnikatelské stránky, stránky prezentační a další.
Šablonu vybírejte pozorně. Ne, že by se později nedala nějak změnit, ale je to práce navíc, která ještě k tomu nebaví. Nenechte se zmást fotografiemi uvedenými na šabloně a případnými texty. Jak fotky, tak texty si samozřejmě vyměníte za své.
Když už máte šablonu vybránu, můžete se pustit do úprav stránek k obrazu svému. K úpravám se vám nabídne hned úvodní stránka. Na ni nemusíte hned sdělovat to nejpodstatnější, nechte své návštěvníky k tomu postupně dojít. Nic méně, úvodní stránka musí být zajímavá. Zvolte hezkou fotografií a návštěvníky přivítejte sympatickým textem, kterým je informujete o zaměření stránek a pozvete je dál.
Důležitým prvkem každé webové prezentace je menu. Tedy soubor odkazů na věci, které se na stránkách nacházejí. Typickým příkladem je menu nějakého hotelu. To se sestává s úvodu, informací o hotelu, informací o restauraci, informací o dalších službách, o možnostech, o okolí a třeba i s rezervačního systému.
Webová prezentace nesmí být únavná, ale zase také ne strohá. Má předat co nejvíce informací, ale zase nesmí nudit.